luni, 24 august 2015

AVANSUL TEHNOLOGIC SI SECURITATEA TRANSPORTURILOR



Avansul tehnologic si securitatea transporturilorSecuritatea transporturilor a fost şi rămâne una dintre principalele responsabilităţi ale autorităţilor.

Printre soluţiile tehnice ce pot fi implementate pentru a creşte gradul de securitate întransporturi se pot enumera implementarea sistemelor digitale de supraveghere, folosirea dronelor şi adoptarea unor sisteme integrate de securitate. Însă, chiar şi aşa, supraveghereavideo rămâne cea mai eficientă soluţie, pentru că sistemul, odată instalat, permite autorităţilor să urmărească în orice moment ce se întâmplă. Astfel, se poate acţiona confom legii, dacă se detectează o infracţiune. Echipamentele de supraveghere pot funcţiona precum nişte senzori care oferă în timp real informaţii care pot proteja cetăţenii şi proprietăţile, pot reduce acţiunile de vandalism, costurile de reparaţie şi investigaţiile poliţiei, prin oferirea unor imagini clare şi detaliate.

Drone, pentru supravegherea căilor ferate

Deutsche Bahn, compania germană de căi ferate, anunţa acum aproape un an şi jumătate că are în teste drone miniaturizate pentru a prinde vandalii care distrug frecvent vagoanele sale. Compania germană a menţionat că dronele sunt echipate cu camere video de supraveghere şi survolează depourile unde s-au înregistrat cele mai multe acte de vandalism. Potrivit producătorului german Microdrones, aceste dispozitive au o anvergură de aproximativ un metru, cântăresc în jur de 1,2 kilograme, pot atinge o viteză de până la 54 de kilometri pe oră şi pot ajuta firmele de pază să supravegheze din aer cu ajutorul unor camere video, care transmit imagini în timp real, în system WI-FI.
De asemenea, SNCF (societatea de căi ferate franceză) este decisă să adopte sistemul de pază cu drone, ca să împiedice furturile de cabluri. O dronă dotată cu două aparate foto-video performante a survolat traseul trenurilor pe ruta Paris-Marsilia. Robotul a fotografiat şi a filmat segmentele de drum şi a transmis toate datele către specialiştii de la sol. Totul s-a făcut în plină zi, fără ca traficul să fie întrerupt. Munca de o noapte întreagă a echipelor de intervenţie a fost făcută în doar 20 de minute de micul aparat de zbor.
Furturile de cabluri sunt o mare problemă pentru SNCF, mai ales pe rutele pe care circulă trenurile de mare viteză. În 2014 furturile înregistrate pe caile ferate franceze au ajuns la zeci de milioane de euro. Dronele ar putea fi folosite şi pentru supravegherea podurilor şi a tunelurilor. Şi alte companii s-au arătat interesate de aceste sisteme de securitate. Una dintre cele mai mari companii de electricitate din Franţa, EDF, are intenţia de a folosi şi ea drone.

Analiză video şi soluţii de management PSIM, în transporturile maritime

Recent, un producător de software PSIM a format un parteneriat cu un dezvoltator de software care permite editarea conţinutului analizei video. ASV dezvoltă soluţii software care automatizează supravegherea maritimă prin intermediul unei reţele de camere ce permite administrarea lanţului funcţional de la monitorizare la un prim răspuns non-letal. Formalizat sub Programul Alianţei Tehnologice (TAP) a CNL Software, parteneriatul va integra software-ul de editare a analizei video cu soluţiile de management al situaţiilor PSIM (Physical Security Information Managemenet) IP Security Center. Astfel, utilizatorii vor avea parte de conştientizare în timp real a situaţiilor cu detectare maritimă şi vor putea detecta date analizate în conjuncţie cu date de la alte sisteme de securitate conectate, precum sisteme TVCI, control acces, radar, GPS şi GIS.
Securitatea porturilor şi cea maritimă necesită o conştientizare completă a situaţiei în mod permanent, de la detectarea contrabandei, la accesul imigranţilor ilegali până la detectarea atacurilor teroriste care pot avea impact asupra mediului,
Prin agregarea şi analiza datelor oferite de software-ul ASV şi administrate de IP Security Center PSIM, organizaţiile pot acţiona imediat în cazul unor evenimente de securitate, pot planifica în funcţie de trend-uri şi îşi pot îmbunătăţi operaţiunile de securitate şi garantare a siguranţei personale, în mod constant.
Pe măsură ce securitatea din domeniul aviaţiei a devenit mai strictă, cei care au intenţii criminale şi teroriste vizează alte ţinte accesibile. Prin natura ei,securitatea maritimă are un perimetru mai slab decât un aeroport.

Securitatea aeroporturilor şi beneficiile operaţionale ale sistemelor de supraveghere video

Camerele video sunt instrumente foarte bune pentru securitate pe aeroporturi, însă pot oferi şi alte beneficii operaţionale. Potrivit expertului însecuritatea infrastructurii critice Anthony Incorvati, camerele de securitate de la aeroporturi sunt folosite mai des pentru operaţiuni, nu şi pentrusecuritate. De exemplu, camerele instalate la ieşiri nu servesc neapărat scopuri de securitate, ci de operaţiuni şi întreţinere, ca un instrument care ajută liniile aeriene să îşi îndeplinească obiectivele în timp util. Camerele video pot asigura faptul că agenţii fac posibilă trecerea corespunzătoare a oamenilor prin terminal sau cum echipajele responsabile cu rampele pot provoca întârzieri.
Există şi alte beneficii operaţionale. Un aeroport din Texas instalează camere la intrarea din toalete cu scop principal de a număra oameni, susţine Incorvati. Când un anumit număr de oameni intră în toaletă, se declanşează o alarmă către departamentul de Operaţiuni şi Întreţinere pentru a trimite personalul responsabil cu curăţenia.
,,Putem observa şi camere care au fost instalate iniţial pentru scopuri de securitate, care acum sunt folosite de departamentele de management al riscului sau de operaţiuni. Acolo se observă câştigurile din investiţie. Deşi sunt plătite pentru securitate, sunt folosite pentru mai multe operaţiuni, nu doar cele tradiţionale”, spune Incorvati.
O altă întrebuinţare a sistemelor de supraveghere video în aeroporturi este monitorizarea daunelor aeronavelor. Prin imagini video se pot identifica factorii care cauzează aceste daune, fie un membru al echipei sau manevrarea proastă a avionului. Deseori, departamentul IT al unui aeroport gestionează modul în care camerele sunt folosite, iar acest lucru aduce mai mulţi utilizatori. Deşi fondurile pentru administrarea securităţii în transportul pasagerilor sunt investite în camere, sistemele sunt implementate şi administrate de aeroporturi, iar materialul video poate fi folosit şi de alte departamente.
Intruziunile din marile aeroporturi evidenţiază o altă necesitate critică – securitatea perimetrului. Deşi majoritatea problemelor de securitate privind punctele de verificare din terminale au fost rezolvate, perimetrele sunt incă vulnerabile.

Transportul în mediul urban, soluţii de securitate

Fie că este vorba despre un oraş mare sau unul de provincie cu doar câteva mii de locuitori, zilnic, siguranţa şi securitatea oamenilor sunt puse sub semnul întrebării. Pe măsură ce populaţia urbană creşte şi oraşele devin mult prea populate, creşte şi riscul apariţiei furturilor, tâlhăriilor sau a criminalităţii stradale. O soluţie pentru a creşte gradul de securitate a unui oraş o reprezintă implementarea unui sistem de supraveghere digital.
Astfel, devin extrem de atractive soluţiile de supraveghere stradală care permit o monitorizare de 360 de grade, fiind capabile să capteze fiecare detaliu în rezoluţie HD. De exemplu, modelul Q6000-E are marele avantaj de a putea să monitorizeze arii largi, de până la 20.000 de metri pătraţi, autorităţile putând astfel să reducă necesarul de echipamente hardware. Mai mult, datorită tehnologiilor de ultimă generaţie integrate, camera poate să realizeze o identificare facială chiar şi de la 300 de metri distanţă.
 Q6000-E poate fi folosită pentru supravegherea străzilor, a parcărilor, a parcurilor sau a traficului, oferind în timp real informaţii şi detalii utile pentru autorităţi. Atunci când este folosită pentru monitorizarea traficului, camera poate oferi informaţii necesare reconstituirii rapide a accidentele produse. Poliţia va putea astfel analiza factorii care au condus la realizarea accidentelor, determina care sunt vinovaţii pentru producerea lor şi demonta declaraţiile martorilor falşi, o problemă des întâlnită peste tot în lume.
Având în vedere rezistenţa la acte de vandalism, printre produsele optimizate pentru securitatetransporturilor se numără camerele robuste care oferă imagini cu rezoluţie de până la 5MP, modelele P13 fiind adresate supravegherii staţiilor, terminalelor şi platformelor de acces. De asemenea, merită menţionate şi camerele concepute special pentru monitorizarea autobuzelor, trenurilor şi pasajelor, fiind foarte important faptul că P39 sunt protejate împotriva prafului şi apei.